laupäev, jaanuar 26

Õhtu koos Tšaikovskiga


Panin klapid pähe ja kuulan „Luikede järv“ plaati, mis on igati ilus jätk eilsele kolmetunnisele Tšaikovski autoriõhtule, mida juhtis Raivo Järvi. Estonias musitseeris ERSO Toomas Vavilovi taktikepi all, laulsid Rauno Elp, Heli Veskus, oma taset näitas pianist Marko Martin, viiuldaja Arvo Leibur. Kahe viimase esitus oli žanrist „ei julgenud end liigutadagi“. Kogu pika kontserdi jooksul oli ainus mõtlemiskoht kuis „Jevgeni Onegini“ noort ja habrast Tatjanat vaadata Heli Veskuse kehastuses. Muidugi oli ka kahju, et ma vene keelt nii hästi ei valda, et aru saada soprani esituses luulelistest tekstidest.

Tšaikovski muusika on nauditav, kuhu on helilooja on sisse põimunud muuhulgas vabaduse nautleja ilu ja armastusest puutumata jäänud inimese valu. Minu meeleolu kõige parem ilmestaja oli viimane pala - avamäng „Romeo ja Julia“, kus kurbus ja rõõm oli sünkroonis minu mõtetega ja tunnetega.

Imekspandav oli aja kiire vool, kolm tundi andis tunda vaid sabakondist, mis jäi natuke kangeks.

Kavas oli:Klaverikontsert nr 1 b-moll op 23, I osa (Marko Martin) Balletisüit "Luikede järv" Lõpustseen ooperist "Jevgeni Onegin" vaheaeg Balletisüit "Pähklipureja" 2 pala viiulile ja orkestrile op.42 (Skertso ja Meloodia) Avamäng "Romeo ja Julia"

Olen rahul, et ma selle kontserdi Eesti Kontserdi kavast üles noppisin.

Kommentaare ei ole: